تصاویر گلچین شده از امامزاده سید محمود 1390

  تصاویر گلچین شده از امامزاده سید محمود 1390


          

  



[ پنجشنبه 12 آبان 1390 ] [ 6:46 ] [ مرتضی ذاکری ]

تصاویر جشن عید غدیر خم 1390


جشن عید غدیر خم 1390 (امامزاده سید محمود)

     


     


     


     


     


     


     


     


     


     


     


     

     


     

 

 

نرم افزار برای اجرای فایل زیپ

برای دانلود روی تصویر زیر کلیک کنید

 

منبع : امامزاده سید محمود

 



[ دوشنبه 09 آبان 1390 ] [ 23:52 ] [ مرتضی ذاکری ]

ویدئوهای تاسوعا 89(امامزاده سیدمحمود)

ویدئوهای تاسوعا 89(امامزاده سیدمحمود)

مراسم زنجیرزنی روز تاسوعا1389(امامزاده سیدمحمود)

            

نرم افزار برای اجرای ویدئوها



منبع : امامزاده سید محمود

 

 



[ دوشنبه 22 آذر 1389 ] [ 23:57 ] [ مرتضی ذاکری ]

ویدئوی شام غریبان 89

ویدئوی شام غریبان 89
تصویری از تمام ویدئوها
      شام غریبان89                         شام غریبان89.1                   شام غریبان89.2

       

سینه زنی شام غریبان89                سینه زنی شام غریبان 89.1

       



 

      شام غریبان89                      شام غریبان89.1                  شام غریبان89.2



 سینه زنی شام غریبان89           
سینه زنی شام غریبان89.1
        
نرم افزار برای اجرای ویدئوها




منبع : امامزاده سید محمود

 



[ شنبه 20 آذر 1389 ] [ 23:53 ] [ مرتضی ذاکری ]

تصاویر گلچین شده از امامزاده سید محمود 1387

  تصاویر گلچین شده از امامزاده سید محمود 1387


          

  



[ یکشنبه 12 آبان 1387 ] [ 6:41 ] [ مرتضی ذاکری ]

شعری در مدح( امامزاده سید محمود)

شعری در مدح امامزاده سید محمود

سید محمودی و از نسل آل کوثری    

                                 فخر مردان خدایی از تبار حیدری

 

تو بلا جوی خدایی نور آل مصطفی

 

                                شمس عالم تابی و فرزند پور خیبری

 

خاک رودان شد مزین از قدوم پاک تو

 

                                ای دو صد قربان خاکت توتیای اطهری

 

دلو آبت پرده از اسرار پنهانت کشید

 

                                 ورنه میدانم که بر هر مهتری تو سروری

 

آستانت شمع و ما جمله همه پروانه ایم

 

                                جان به قربانت تو شمعی که زمردم برتری

 

تو زنسل عابدی نامش محمد زین او

 

                                خودتو محمودی و هم تاج عبادت بر سری

 

بوی عاشورا گرفتی از مشام جد خویش

 

                               شد مجاب از عطر بابت وه که همچو عنبری


منبع:کتابچه نسل کوثر


 



نرم افزار برای اجرای فایل های pdf

منبع : امامزاده سید محمود

 

 



[ سه شنبه 15 آبان 1386 ] [ 22:59 ] [ مرتضی ذاکری ]

کرامات0امامزاده سید محمود)

کرامات

 

 
 

 

 

 

 



[ سه شنبه 15 آبان 1386 ] [ 22:56 ] [ مرتضی ذاکری ]

گوشه ای از کرامت امامزاده در زمان حیات(امامزاده سید محمود)

گوشه ای از کرامت امامزاده در زمان حیات

او فرزندی از نسل پیامبر (ص) وازذرییامام همامموسی بن جعفر است که نسب شریفش از تریق محمد عابد فرزند امام هفتم به ان هزرت میرسد او قریب 8قرن پیش چون اجدادطاهرینش که از ظلم وجور حکام زمانه به ستوه امده بود همرا با خیل سادات علویان برای حفظ جان خویش از بیداد دشمنان ال علی(ع)بع این کوی و برزن پناه اوردند واین بار روستای سکل افتخار پزیرا بودن او را پیدا نموده و او نیز همانند همه اولیا خدا گمنام در میان مردم می زیست  و در گمنامی به بندگی خدا می پرداخت تا جایی که اطلاعات سینه به سینه نیاکان ما حکایت از این دارد که او در نهایت گمنامی به عنوان خدتکار به کار و تلاش مشغول بود وچون اجداد طاهرینش در نهایت سادگی و بی پیرایگی با دسترنج خود امرمعاش می نمود و کسی نمی دانست که این گنج در کنج ویرانه کیست؟ تا جایی که صاحب کار او نیز نمی دانست که چه گنجی در خانه دارد تا آنگاه که رازهای پنهان این مرد بزرگ و محبوب خدا از اولیاء الله بر ملا می شود و می بینند آنگاه که او به عبادت و بندگی مشغول است دست غیبی کارهای او را به سر انجام می رساند . در نقل متواتر از نیاکان چنین رسیده است :

یک روز صاحبکارش می بیند او به عبادت مشغول و دلو آب خودبه خود از جوی آب پر می شود و بدون اینکه کسی او را حمل کند حرکت کرده پای درختان می ریزد و درختان را آبیاری می کند و روزی دیگر وقتی گندم را به او  می دهند تا با آسیاب دستی آرد کند می بینند آسیاب در حرکت است و گندمها آرد می شوند و محمود خدمتکار آنان که او را بدین نام صدایش می زدند یا در عبادت است یا در استراحت کم کم حقایق را می فهمند که او از اولیاء خدا و سادات علوی است که اینگونه بی نام و نشان در میان مردم زندگی می کند و دیگر صاحبکارش به خود اجازه نمی داد از را به کاری فرمان دهد و هر روز به تکریم و تجلیل بیشتر او می پرداخت.

آقا سید محمود(رض) می بیند حال که اسرارش بر ملا شده و دیگر حاضر نیستند او را به کاری بگمارند و او را بیش از حد مورد تکریم و احترام قرار می دهند ادامه حیات را بر خود سخت می بیند و از خدایش مرگ خود را می طلبد و آن روز که صاحبکار بدنبال او به مزرعه می آید اثری از او نمی بیند هر چه جستجو می کند نتیجه ای نمی گیرد تا اینکه متوجه می شود سید در گوشه ای به خواب فرو رفته است اما این خواب ابدی مرد خدا بود که به سرای ابد شتافته بود سپس او را در همین مکان که جنب گورستان قدیم روستا بود و آثار قدمت آن تا همین چند دهه اخیر هویدا بود دفن کردند این زندگی فردی است که یک عمر در گمنامی در میان مردم زیست ولی در خلوت بندگی خود بود و بدور از هیاهوی انسانها خدا را بندگی می نمود و ذره ای از کار و تلاش روزمره نیز همچون نیاکانش فرو گزار نمی کرد.

علاقه و اعتقاد بالای این مرد که خاطرات امامزاده را سینه به سینه و نسل نه نسل از نیاکان خود شنیده اند گویای این حقیقت است که مردان بزرگ در گذر زمان هر گز به فراموشی سپرده نخواهند شد به آنان نسل به نسلهای بعدی منتقل شده تا کام تشنه محبان اهل بیت(ع) را در آینده سیراب نماید" یریدون لیطفئوا نورالله بافواهم و الله متم نوره و لوکره الکفرون" نور خدا هرگز خاموش نمی شود


منبع:کتابچه نسل کوثر


 

 



[ سه شنبه 15 آبان 1386 ] [ 22:54 ] [ مرتضی ذاکری ]

نسل کوثر: (امامزاده سید محمود)

نسل کوثر:

آن روز که دشمنان اسلام آخرین سفیر الهی را ابتر می خوانند چه می دانستند که او در خانه اش کوثری دارد به نام فاطمه(ص) که خداوند نسل رسولش را در او قرار داده و ستاره گان فروزان آسمان فاطمی از نسل او روشنی بخش اهل زمین خواهند شد و تاریخ بر همه گان ثابت کرد " ان شاندئک هو البتر " دشمنان رسول و آلش ابترند وآل رسول در گستره حیات بشری همیشه جاودانه و ماندگارند. یکی از این ستارگان فروزان آسمان فاطمی و افلاکیان خاک نشین امامزاده سید محمود(رض)است او که ملجا و پناه گاهی برای درماندگان و آشنایی برای دلدادگان به آل رسول(ص)است و مردم با عشق به او قرب آل رسول را طلب می کنند امامزاده سید محمود یکی از آن گلهای گلستان علوی و فاطمی است که این مرزوبوم را صفایی دیگر داده و هر دل رمیده ای که از درماندگی وا مانده را به مهر فرا خوانده و روح و روان هرشیفته ای که قدم به این وادی گذاشته را نوازش می دهد ستاره ای که آسمان جنوب ایران در شرق استان هرمزگان در شهرستان رودان روستای عالم پرور سکل چون نگینی او را دربر گرفتهو جلوه خاصی به این سرزمین داده است. وقتی از پیچ و تاب جاده همیشه سبز مسیر روستای سکل گذر می کنید طبیعت زیبایش در میان باغات با تبسمی ما را به سوی امامزاده به مهمانی فرا می خواند سکوتی عمیق همراه با صدای ترنم برگ درختان خرما و لیمو در اطراف امامزاده فضای روح انگیزی را برای زائران و دل دادگان داستانش فراهم آورده و جازبه های گردش گری در کنار جازبه های معنوی بقعه متبرکه شور و شوقی دو چندان را در دل های مشتاقان خود بر می انگیزد آنجا شفا خانه ای است که دردهارا درمان می کند و مکانی برای اشارتها و معانی واسراراهل ایمان است او که به حق واسطه ای معنوی برای تقرب به ذات احدیت است که مشتاقانش به وسیله ی او اذن دخول به بارگاه قدسی حضرت ذوالجلال پیدا میکنند امامزاده سید محمود را تو خوب می شناسی . تویی که در اوج تنهایی ات او را مونس تنهایی و دلدادگی خود می بینی تویی که هر از گاهی که دلت بهانه ی مشهدالرضا و کربلا و نجف را می گیرد در کنار حرم او عقده گشایی نموده و در آنجا به یاد مظلومیت آل علی نوحه سر داده و سرشک اشک از دیدگانت جاری می کنی اگر امروز دست من و تو از زیارت پیوسته امامان هدایت علیهم السلام کوتاه است نسل آن پاکان امروز در دسترس مایند و می توان با آنان ارادت خود را به آل علی (ع ) به اثبات رساند و دل را از کوثر وجودشان سیراب نمود . به همه پدران و مادرانی که بذر عشق و محبت به آل رسول (ص) را نسلآ بعد نسل در دلهای من و تو کاشتند و آنرا آبیاری نمودند آفرین میگوییم. امروز راین چراغ فروران ار نسل فاطمه (س) که حرم مطهرش با همت جوانان و همه خیرین و مردم روستا و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان مورد بازسازی قرار گرفته زمینه و بستری را فراهم نموده تا خیل مشتاقان به اهل بیت (ع) را از اطراف و اکناف ایران اسلامی بویژه منطقه جنوب ایران به سوی او گسیل داشته وپناهگاه وملجا همه اراتمندان به خاندان پیغمبر(ص)باشد. بگذارید امامزاده سید محمود (رض) را بیشتر بشناسیم تا بتوانیم از الطاف و عنایاتش بهره مند شویم.


منبع : امامزاده سید محمود

 



 

 

نرم افزار برای اجرای فایل های pdf

 

 

 



[ سه شنبه 15 آبان 1386 ] [ 22:48 ] [ مرتضی ذاکری ]

تاریخچه (امامزاده سید محمود)

تاریخچه امامزاده سید محمود(رض)

از شما اجازه می خواهم برای مزید اطلاع زایران حرم امامزاده سید محمود (رض) از قدمت امامزاده و تاریخچه آن برایتان بگویم.

 

براساس تحقیقات محلی و تاریخی که از حضور سادات کرام در منطقه جنوب ایران داشته ام چنین بدست می آید که قدمت امامزاده سید محمود حداقل به هشت قرن می رسد این حقیر با تحقیقاتی که از ریش سفیدها و معتمدین کهنسال داشته ام به طور جزم و قتع و با محاسبه دقیق عمر کسانی که از این نسل و نسلهای گذاشته در معرض این پرسش قرار گرفته اند که" آیا از گذشتگان خود در خصوص امامزاده سید محمود چیزی شنیده اید؟ و پاسخ آنان به این سوال که این امامزاده قبا از آنان بوده است ما را به این حقیقت می رساند که قدمت حداقل سه قرن آن برای این حقیر امری مسلم و قطعی می باشد لیکن با استمداد از شواهد و آثار تاریخی بر جای مانده در اطراف حرم امامزاده که نگارنده این سطور خود در دوران کودکی شاهد برخی از آثارو شواهد باستانی در حفاریهای منطقه امامزاده بوده ام چنین استنباط می شود که حداقل قدمت بیش از هشت قرن برای امامزاده را می توان حدس زد. پس از اخذ شجره نامه امامزاده که توسط یک مرکز تحقیقاتی در حوزه علمیه قم توست حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر فقیه بحر العلوم تحقیق شد همین حقیقت مبرهن گردید که قدمت بیش از هشت قرن برای امامزاده با توجه به شجره نامه موجود و شواهد دیگر امری قابل پذیرش و مستند می باشد.

 

دردوران کودکی ام فراموش نمی کنم وقتی باهمسالان خود درمنطقه وتپه مشرف به امامزاده که ان روزبه روغن ریخته مشهوربودودرحدود300متری غرب امامزاده واقع شده مشغول بازی بودیم -چون انجامحلی بودکه ازعشایردرزمستانها وفصل بهاربرای عرضه محصولات خودوهمچنین برای نجات ازسرمای منطقه خود برای تامین علوفه دامهای خودبه این روستامهاجرت می کردنددرهمان تپه اسکان موقت می یافتند روزی که تصمیم گرفته بودند برای توسعه مزارع و باغات آن منطقه را شخم بزنند و مهیای کشاوزری کنند از حفاریهای آن منطقه آثار و شواهد تاریخی نظیر کوزه های گلی و سفا لی، ظروف سفالی و اشکال مختلف هنری که حاکی از هنر مردم آن روزگار بود از زیر زمین بیرون می آمد و ما کودکان آن روزگار که ارزش و قدر این آثار هنری و تاریخی ارزنده را نمی دانستیم به عنوان اسباب بازی کودکان از آن استفاده می کردیم.

 

این شواهد وآثار تاریخی در اطراف امامزاده از یک سو و وجود قبرستان جنب امامزاده سید محمود که از قبرستانهای متروکه و با قدمت طولانی بنظر می رسد از سوی دیگر و همچنین درخت کهنسال کرت که به کرت سید محمود مشهور بود و مردم آنجا مراسم روضه خوانی بر گزار می کردند و متاسفانه در توسعه باغات قطع گردید همه و همه نشان از وجود یک پیشینه کهن حیات در جنب امامزاده دارد که امامزاده سید محمود(رض) در آن عصر و در میان آنان می زیسته است و پس از مرگش او را در همان قبرستان منطقه محل سکونتش در محل مقبره فعلی آن بزرگوار را دفن کردند و بنظر می رسد ردستای سکل و منطقه شمالی بیکاه در امتداد هم از منطقه" نیلگری بیکاه" به سکل قدیم" در همین منطقه سید محمود به یکدیگر متصل بوده اند و امامزاده سید محمود امروزی افتخاری است برای روستای سکل و بیکاه که امامزاده در میان نیاکان آنان می زیسته است.

 

روستای سکل در میان روستاهای مختلف شهرستان رودان از جایگاه ویزه ای برخوردار بوده که منابع کهن تاریخی بدان اشاره کرده اند که برای مزید اطلاع و با هدف نشان دادن قدمت امامزاده و دلیل انتخاب روستای سکل و شهرستان رودان یه عنوان محل سکونت وی نیم نگاهی می اندازیم به جایگاه رودان در منابع تاریخی تا در آینه امروز نگاهی به گذشته آن بیندازیم و قدمت این شهرستان را از لابه لای کتب تاریخی جستوجو نماییم.

 

ابن البخلی چنین آورده:

 

رودان و احمدی ناحیه ای است در جنوب کرمان از دهستانهای بندرعباس رکن شرقی پارس متاخم اعمال کرمان است بر جنوب سیرجان و سرحد آن رودان است و این رودان از اعمال پارس بود اما بعهد سلطان شهید الب ارسلان قدس الله روحه چون میان پارس و کرمان حد مینهادند این رودان با کرمان گذاشت در روزگار قاورند. (فارس نامه این البلخی ص 121).

 

و در  فارسنامه ناصری نیز چنین آمده : رودان و احمدی از گرمسیرات فارس است در اصل دو باوک بود و سالهاست در تحت کلانتری و ظابطی یک نفر برقرار گشته میانه جنوب و مشرق شیراز افتاده است . محدود است از جانب مشرق به بلوک بشاگرد و از شمال به نواحی جیرفت کرمان و از جانب مغرب به نواحی سبعه و از سمت راست جنوب به نواحی بندرعباس . هوای تابستانیش گرم است و نخل و نارنج و نارنگی را بسیار نیک پروراند. محسولش کندم و جو و کمی برنج است و نیل را از گیاه وسمه بعمل آورند و از نیل هندی کم بهاتر است. آبش از رود خانه تامین می شود و بیشتر این نواحی کوهستانی است و دو جلگاه مختصری دارد. انواع شکارها در ای دو بلوک رودان و احمدی خصوصا دراج فراوان است و قصبه آن را ده بارز گویند و عموم حانه های این دو بلوک از چوب و شاخه و برگ نخل است مشتمل بر بیست ویک ده آباد است.(از فارسنامه ناصری ج2ص216). در فرهنگ جغرافیای ایران به جایگاه مهم و موقعیت روستای سکل در آن زمان تصریح و آمده است: هوای رودان گرم و مرطوب است و از محصولات عمده اش خرما و مرکبات و غلات قابل ذکر است. شغل سکنه زراعت و دارای راه فرعی است. این دهستان از31آبادی بزرگ و کوچک تشکیل شده و جمعیت آن 18495 تن و مرکز دهستان قریه ده بارز و از ده های مهم آن معزآباد و سکل . برنطین . خراجی فابل ذکر است. (از فرهنگ جغرافیای ایران ج8).


منبع : امامزاده سید محمود

 


 



نرم افزار برای اجرای فایل های pdf

 

 

 



[ سه شنبه 15 آبان 1386 ] [ 22:45 ] [ مرتضی ذاکری ]